Vaříme zdravěji!

Zdravé stravování nejenom že je velmi chutné, ale dokonce nemusí být vůbec drahé. Stačí v obchodě přemýšlet nad některými potravinami, které skončí v košíku, plánovat a naučit se pár pravidel, které výběr potravin podstatně zjednoduší.

 

čerstvá zelenina

Rozhodli jste se pro zdravý životní styl? V tom případě povedou první kroky do lednice, mrazáku a spíže. Možná vás samotné překvapí, kolik nezdravých potravin zde objevíte. Sušenky, chipsy, bonbony, nejrůznější polotovary, nezdravé uzeniny a mnoho dalšího. Takové potraviny buď rozdejte, nebo budou mířit nemilosrdně do koše. Pokud takové potraviny ze svého jídelníčku vyřadíme, rozhodně se nám nic nestane, ba naopak se bude tělo cítit bez přebytečných tuků a cukrů mnohem lépe.

 

kokosový ole

Dopřávali jste si až do nedávna nezdravé uzeniny, nahraďte je vysokoprocentní šunkou. Nezdravé sušenky hravě nahradí čerstvé ovoce, čokoláda s vysokým obsahem kakaa, sušené ovoce a ořechy. Rostlinný olej lze nahradit zdravější variantou v podobě olivového nebo kokosového oleje Nakliceno.

 

Od polotovarů ruce pryč!

Jsme doslova národem polotovarů. V obchodech najdeme téměř vše od hotových omáček, těst až po instantní bramborovou kaši. Není divu, že čas od času podlehneme a dnešní uspěchaná doba zdravému životnímu stylu dvakrát nepřeje. Tu pizzu v mrazáku máme pro strýčka příhodu a čas od času jí k večeři připravíme i našim dětem. Raději začněte vařit ze základních potravin a třeba i na víc dní dopředu. Vejce, mléko, luštěniny, maso, ryby, rýže, těstoviny, zelenina nebo ovoce…to je jen malý výčet potravin, které by neměli v kuchyni chybět.

 

Vaření se základním surovin sice zabere více času než to z polotovaru, na druhou stranu existují i recepty, které zvládnete během několik minut. Takové jídlo je v porovnání s kupovanou variantou levnější, zdravější a v neposlední řadě víte přesně, z jakých potravin se skládá.